Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Reset
Reset

Ramowy rozkład dnia

PRZEDSZKOLE SPOŁECZNE

WSPÓLNA 18

MILANÓWEK

 

Przedszkole Społeczne zostało założone w 1992r. Było pierwszym niepublicznym przedszkolem w Milanówku. Prowadzone jest przez Towarzystwo Przyjaciół Integracyjnych Społecznych Szkół  Podstawowych.

 

ZAPRASZMY do naszego przedszkola, które mieści się w spokojnym cichym zakątku miasta, w małym budynku otoczonym dużym zielonym ogrodem. W okresie wiosenno-letnim większą cześć dnia dzieci spędzają w nim czas, bawiąc się swobodnie lub pomagając przy pracach ogrodniczych (sadzenie kwiatów, grabienie liści).

 

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i wysoko wyspecjalizowanej kadrze pedagogicznej udało się nam dobrać najskuteczniejsze metody pracy z dziećmi. Poprzez zabawę i pracę zespołową przekazujemy to co najbardziej wartościowe i piękne.

 

Przedszkole jest przyjazne dziecku, uwzględnia indywidualne potrzeby, zapewnia wielostronne i wielozmysłowe poznanie otaczającego go świata. Wzmacnia wiarę we własne siły daje możliwości osiągania sukcesów w nauce na kolejnym etapie edukacji.

W trakcie realizacji zadań programowych wprowadzamy dzieci w świat przyrody, kultury, sztuki, obyczajów różnych kultur i narodów.

Systematycznie prowadzone obserwacje pozwalają na dostosowanie form pracy do indywidualnych możliwości dziecka.

Zapraszamy również do wspólnej zabawy i nauki dzieci z orzeczeniami o niepełnosprawności.

Dbamy o bezpieczeństwo i dobre samopoczucie naszych wychowanków.

 

Tradycją naszego przedszkola jest organizowanie spotkań i uroczystości rodzinnych związanych z kulturą i tradycjami naszego miasta, ojczyzny, a także celebrowanie świąt i zwyczajów z nimi związanych.

Każda uroczystość ma inny charakter i myśl przewodnią, której celem jest przede wszystkim integrowanie środowiska rodzinnego z przedszkolem. W naszych działaniach aktywne wspierają nas rodzice.

 

W przedszkolnej kuchni przygotowujemy zdrowe i smaczne posiłki.

Uwzględniamy indywidualne potrzeby dziecka dotyczące diet.

 

 W NASZYM PRZEDSZKOLU DZIECKO MA MOŻLIWOŚĆ:

  • rozwijać się w atmosferze akceptacji i życzliwości
  • uczyć się poprzez zabawę
  • zdobywać wiedzę i umiejętności dzięki innowacyjnym metodom pracy
  • czuć się bezpiecznie i ważne
  • przeżywać radość z osiąganych sukcesów
  • podejmować kreatywne i twórcze działania
  • poznawać świat poprzez obserwacje i doświadczenia
  • budować poczucie własnej wartości
  • uzyskać specjalistyczną pomoc
  • przygotować się do podjęcia nauki w szkole

 

ZAJĘCIA PROWADZONE W RAMACH CZESNEGO:

  • język angielski
  • matematyka dziecięca - metoda E. Gruszczyk - Kolczyńskiej, E. Zielinskiej
  • rytmika
  • logopedia (grupowa i indywidualna)
  • arteterapia (dzieci starsze)
  • Metoda Dobrego Startu
  • koncentracja uwagi
  • kulinarne „Kuchcikowo”
  • badawczo-odkrywcze „Klub Małego Badacza”
  • gimnastyka
  • plastyczno - muzyczne
  • atrakcje w przedszkolu: uroczystości okolicznościowe, bale, koncerty, teatrzyki

 

ZAJĘCIA DODATKOWE PŁATNE:

  • karate
  • balet
  • taniec
  • zajęcia wokalno-taneczne prowadzone przez Panią z „Mazowsza”

 

 

Organizacja przedszkola

Godziny otwarcia                                                            

Nasz placówka czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 do 17:30 z wyjątkiem świąt, dni ustawowo wolnych od pracy. Przerwa wakacyjna trwa cały sierpień. Coroczny termin przerw w pracy placówki ustala dyrektor przedszkola.

Liczebność dzieci w grupie

W trosce o zapewnienie odpowiedniej jakości opieki oraz indywidualnego podejścia wychowawców do każdego z naszych podopiecznych, zapewniamy optymalną liczebność grup wiekowych.
Każda z grup prowadzona jest przez nauczyciela wychowawcę oraz nauczycieli wspierających: lingwistę i logopedę, rytmiczkę. Ponadto nauczycielkom pomagają pomoce z obowiązkami woźnej.

Posiłki

Posiłki dla naszych dzieci przygotowywane są na miejscu, posiadamy nowoczesną i profesjonalnie wyposażoną kuchnię. Zapewniamy odpowiednio zbilansowane posiłki zawierające najwyższe wartości odżywcze i energetyczne. Dbamy również o różnorodność dań, ich świeżość i właściwe przygotowanie. Dzieci otrzymują kolorowe i zdrowe posiłki, które przygotowywane są ze świeżych produktów, bez ulepszaczy i konserwantów. Uwzględniamy również indywidualne potrzeby żywieniowe dzieci.

Zapewniamy pięć posiłków dziennie:

  • I śniadanie
  • II śniadanie (owoce)
  • obiad (zupa)
  • obiad (drugie danie)
  • podwieczorek

Rodzice codziennie mają wgląd do aktualnego jadłospisu.

Wypoczynek
Po obiedzie, we wszystkich grupach, prowadzone są zajęcia wyciszające, a w grupie 3-4latków dzieci korzystają z leżakowania z możliwością snu. To czas relaksu przy łagodnej muzyce, słuchaniu bajek i opowiadań. To czas bajko- i muzykoterapii. Jeśli dziecko nie ma ochoty na spanie, to nie śpi, przegląda wtedy książki, słucha opowiadań bądź spokojnej muzyki i odpoczywa.

 

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

W nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego jest zapis, że pobyt dzieci w przedszkolu podzielony został na pięć części:

  • co, najmniej jedna piąta pobytu dziecka w przedszkolu powinna być przeznaczona na dowolną zabawę dziecka (dzieci mogą bawić się w dowolny sposób, przy dyskretnym udziale nauczyciela),
  • co najmniej jedną piątą dzieci powinny spędzać w ruchu, np. w ogrodzie, na boisku, w parku (mogą być organizowane zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace ogrodnicze i porządkowe),
  • jedna piątą można przeznaczyć na zajęcia dydaktyczne,
  • pozostałe dwie piąte pobytu dziecka w przedszkolu nauczyciel może zagospodarować dowolnie (np: czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne)

Organizacja czasu zajęć rozliczana jest tygodniowo. Proporcje organizowania czasu zajęć mają na celu prawidłowy rozwój psychoruchowy oraz odpowiedni przebieg wychowania i kształcenia dziecka.

Ramowy rozkład dnia uwzględnia  wymagania zdrowotne, higieniczne i jest dostosowany do potrzeb dzieci wynikających z ich rozwoju, warunków życiowych, wieku i założeń programowych przedszkola. Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza  organizowana jest odpowiednio do potrzeb dzieci i prowadzona na podstawie przyjętego programu wychowania przedszkolnego dostosowanego do nowej podstawy programowej.

Według nowej postawy programowej podstawowymi formami organizacyjnymi zajęć w przedszkolu są: zabawy dowolne dzieci oraz zabawy/ruch na świeżym powietrzu. Dzieci uczestniczą także w zajęciach dodatkowych, organizowanych na terenie przedszkola.

Ramowy rozkład dnia w przedszkolu przedstawia integrację treści wychowawczo- dydaktycznych, jakie przedszkole oferuje dzieciom.

7.00-8.15

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy w kącikach, gry stolikowe, indywidualne według potrzeb i zainteresowań wychowanków. Zajęcia wspomagające prowadzone przez nauczyciela. Przygotowanie pomocy do zajęć i zabaw wspólnie z dziećmi.

8.15-8.25

Zabawy integrujące grupę, zabawy ruchowe w kole. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, ćwiczenia poranne.

8.25 -8.30

Czynności porządkowe w sali, doskonalenie czynności samoobsługowych w łazience – przygotowanie do śniadania.

8.30-8.50

śniadanie

8.50-9.00

Czynności higieniczne po śniadaniu. Przygotowanie do zajęć.

9.00-10.00

Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą:zajęcia dydaktyczne, programowe prowadzone przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju: poznawczej, werbalnej, plastycznej, muzycznej, ruchowej, zajęcia z języka angielskiego, logopedyczne, zajęcia rytmiczno – muzyczne.

10.00-11.00

Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek), zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek.  . Zajęcia dodatkowe według grafików poszczególnych grup. Przygotowanie do I dania.

11.00-11.20

obiad (I danie)

11.20-12.45

Czynności higieniczne po obiedzie. Przygotowanie do wyjścia. Spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy dowolne na świeżym powietrzu. W razie niekorzystnej pogody gry i zabawy swobodne lub zorganizowane w sali,

12.45-13.00

Czynności samoobsługowe – ubieranie się i czynności porządkowe. Zabawy ruchowe i taneczne w sali. Przygotowanie do obiadu.

13.00-13.30

obiad (II danie)

13.30-14.00

Odpoczynek po obiedzie, słuchanie muzyki relaksacyjnej, słuchanie bajek literackich i muzycznych.

14.00-14.50

Zajęcia dodatkowe. Zabawy konstrukcyjne oraz rozwijające koordynację wzrokowo – ruchową i sprawność manualną, gry i zabawy dowolne lub zorganizowane w ogrodzie przedszkolnym lub sali, indywidualna praca stymulacyjna lub korekcyjno – kompensacyjna.

14.50-15.00

 

15.00-15.20

Czynności higieniczne przed posiłkiem. Przygotowanie do podwieczorku.

 

podwieczorek

 

15.20-17.30

Rozchodzenie się dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia wyrównawcze, praca indywidualna z dziećmi . Pobyt na świeżym powietrzu. Kontakty indywidualne z rodzicami.

Informujemy, iż nie zawsze możliwe jest dokładne trzymanie się ramowego rozkładu dnia.

 

Data dodania: 2022-01-27 13:40:06
Data edycji: 2022-01-30 23:16:46
Ilość wyświetleń: 833
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej