05-822 Milanówek
Wspólna 18
PRZEDSZKOLE SPOŁECZNE
WSPÓLNA 18
MILANÓWEK
Przedszkole Społeczne zostało założone w 1992r. Było pierwszym niepublicznym przedszkolem w Milanówku. Prowadzone jest przez Towarzystwo Przyjaciół Integracyjnych Społecznych Szkół Podstawowych.
ZAPRASZMY do naszego przedszkola, które mieści się w spokojnym cichym zakątku miasta, w małym budynku otoczonym dużym zielonym ogrodem. W okresie wiosenno-letnim większą cześć dnia dzieci spędzają w nim czas, bawiąc się swobodnie lub pomagając przy pracach ogrodniczych (sadzenie kwiatów, grabienie liści).
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i wysoko wyspecjalizowanej kadrze pedagogicznej udało się nam dobrać najskuteczniejsze metody pracy z dziećmi. Poprzez zabawę i pracę zespołową przekazujemy to co najbardziej wartościowe i piękne.
Przedszkole jest przyjazne dziecku, uwzględnia indywidualne potrzeby, zapewnia wielostronne i wielozmysłowe poznanie otaczającego go świata. Wzmacnia wiarę we własne siły daje możliwości osiągania sukcesów w nauce na kolejnym etapie edukacji.
W trakcie realizacji zadań programowych wprowadzamy dzieci w świat przyrody, kultury, sztuki, obyczajów różnych kultur i narodów.
Systematycznie prowadzone obserwacje pozwalają na dostosowanie form pracy do indywidualnych możliwości dziecka.
Zapraszamy również do wspólnej zabawy i nauki dzieci z orzeczeniami o niepełnosprawności.
Dbamy o bezpieczeństwo i dobre samopoczucie naszych wychowanków.
Tradycją naszego przedszkola jest organizowanie spotkań i uroczystości rodzinnych związanych z kulturą i tradycjami naszego miasta, ojczyzny, a także celebrowanie świąt i zwyczajów z nimi związanych.
Każda uroczystość ma inny charakter i myśl przewodnią, której celem jest przede wszystkim integrowanie środowiska rodzinnego z przedszkolem. W naszych działaniach aktywne wspierają nas rodzice.
W przedszkolnej kuchni przygotowujemy zdrowe i smaczne posiłki.
Uwzględniamy indywidualne potrzeby dziecka dotyczące diet.
W NASZYM PRZEDSZKOLU DZIECKO MA MOŻLIWOŚĆ:
ZAJĘCIA PROWADZONE W RAMACH CZESNEGO:
ZAJĘCIA DODATKOWE PŁATNE:
Organizacja przedszkola
Godziny otwarcia
Nasz placówka czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 do 17:30 z wyjątkiem świąt, dni ustawowo wolnych od pracy. Przerwa wakacyjna trwa cały sierpień. Coroczny termin przerw w pracy placówki ustala dyrektor przedszkola.
Liczebność dzieci w grupie
W trosce o zapewnienie odpowiedniej jakości opieki oraz indywidualnego podejścia wychowawców do każdego z naszych podopiecznych, zapewniamy optymalną liczebność grup wiekowych.
Każda z grup prowadzona jest przez nauczyciela wychowawcę oraz nauczycieli wspierających: lingwistę i logopedę, rytmiczkę. Ponadto nauczycielkom pomagają pomoce z obowiązkami woźnej.
Posiłki
Posiłki dla naszych dzieci przygotowywane są na miejscu, posiadamy nowoczesną i profesjonalnie wyposażoną kuchnię. Zapewniamy odpowiednio zbilansowane posiłki zawierające najwyższe wartości odżywcze i energetyczne. Dbamy również o różnorodność dań, ich świeżość i właściwe przygotowanie. Dzieci otrzymują kolorowe i zdrowe posiłki, które przygotowywane są ze świeżych produktów, bez ulepszaczy i konserwantów. Uwzględniamy również indywidualne potrzeby żywieniowe dzieci.
Zapewniamy pięć posiłków dziennie:
Rodzice codziennie mają wgląd do aktualnego jadłospisu.
Wypoczynek
Po obiedzie, we wszystkich grupach, prowadzone są zajęcia wyciszające, a w grupie 3-4latków dzieci korzystają z leżakowania z możliwością snu. To czas relaksu przy łagodnej muzyce, słuchaniu bajek i opowiadań. To czas bajko- i muzykoterapii. Jeśli dziecko nie ma ochoty na spanie, to nie śpi, przegląda wtedy książki, słucha opowiadań bądź spokojnej muzyki i odpoczywa.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
W nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego jest zapis, że pobyt dzieci w przedszkolu podzielony został na pięć części:
Organizacja czasu zajęć rozliczana jest tygodniowo. Proporcje organizowania czasu zajęć mają na celu prawidłowy rozwój psychoruchowy oraz odpowiedni przebieg wychowania i kształcenia dziecka.
Ramowy rozkład dnia uwzględnia wymagania zdrowotne, higieniczne i jest dostosowany do potrzeb dzieci wynikających z ich rozwoju, warunków życiowych, wieku i założeń programowych przedszkola. Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza organizowana jest odpowiednio do potrzeb dzieci i prowadzona na podstawie przyjętego programu wychowania przedszkolnego dostosowanego do nowej podstawy programowej.
Według nowej postawy programowej podstawowymi formami organizacyjnymi zajęć w przedszkolu są: zabawy dowolne dzieci oraz zabawy/ruch na świeżym powietrzu. Dzieci uczestniczą także w zajęciach dodatkowych, organizowanych na terenie przedszkola.
Ramowy rozkład dnia w przedszkolu przedstawia integrację treści wychowawczo- dydaktycznych, jakie przedszkole oferuje dzieciom.
7.00-8.15 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy w kącikach, gry stolikowe, indywidualne według potrzeb i zainteresowań wychowanków. Zajęcia wspomagające prowadzone przez nauczyciela. Przygotowanie pomocy do zajęć i zabaw wspólnie z dziećmi. |
8.15-8.25 |
Zabawy integrujące grupę, zabawy ruchowe w kole. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, ćwiczenia poranne. |
8.25 -8.30 |
Czynności porządkowe w sali, doskonalenie czynności samoobsługowych w łazience – przygotowanie do śniadania. |
8.30-8.50 |
śniadanie |
8.50-9.00 |
Czynności higieniczne po śniadaniu. Przygotowanie do zajęć. |
9.00-10.00 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą:zajęcia dydaktyczne, programowe prowadzone przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju: poznawczej, werbalnej, plastycznej, muzycznej, ruchowej, zajęcia z języka angielskiego, logopedyczne, zajęcia rytmiczno – muzyczne. |
10.00-11.00 |
Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek), zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. . Zajęcia dodatkowe według grafików poszczególnych grup. Przygotowanie do I dania. |
11.00-11.20 |
obiad (I danie) |
11.20-12.45 |
Czynności higieniczne po obiedzie. Przygotowanie do wyjścia. Spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy dowolne na świeżym powietrzu. W razie niekorzystnej pogody gry i zabawy swobodne lub zorganizowane w sali, |
12.45-13.00 |
Czynności samoobsługowe – ubieranie się i czynności porządkowe. Zabawy ruchowe i taneczne w sali. Przygotowanie do obiadu. |
13.00-13.30 |
obiad (II danie) |
13.30-14.00 |
Odpoczynek po obiedzie, słuchanie muzyki relaksacyjnej, słuchanie bajek literackich i muzycznych. |
14.00-14.50 |
Zajęcia dodatkowe. Zabawy konstrukcyjne oraz rozwijające koordynację wzrokowo – ruchową i sprawność manualną, gry i zabawy dowolne lub zorganizowane w ogrodzie przedszkolnym lub sali, indywidualna praca stymulacyjna lub korekcyjno – kompensacyjna. |
14.50-15.00
15.00-15.20 |
Czynności higieniczne przed posiłkiem. Przygotowanie do podwieczorku.
podwieczorek
|
15.20-17.30 |
Rozchodzenie się dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia wyrównawcze, praca indywidualna z dziećmi . Pobyt na świeżym powietrzu. Kontakty indywidualne z rodzicami. |
Informujemy, iż nie zawsze możliwe jest dokładne trzymanie się ramowego rozkładu dnia.
05-822 Milanówek
Wspólna 18